Srdečne Vás vítame na web stránke Detského centra Montessori Kolibrík.
Naše detské centrum poskytuje starostlivosť o detičky vo veku 2 až 6 rokov v pokojnom prostredí rodinného domu so záhradkou.
V pripravenom prostredí rozvíjame u detí samostatnosť v starostlivosti o seba i okolité prostredie.
Dieťa sa učí pracovným návykom, dokončeniu začatej činnosti, práci s chybou a sociálnej interakcii.
Ctíme pokoj, kľud, koncentráciu a rešpektujeme prirodzené tempo vývoja u každého dieťaťa individuálne.
SME TU PRE VÁS UŽ OD 01.09.2016
Pomôž mi, aby som to dokázal urobiť sám!
Ako môže Montessori pomôcť vášmu dieťatku v rozvoji?

Určite ste sa so slovom „Montessori“ už niekde stretli. Je to vzdelávací systém, ktorý založila istá Maria Montessori - prvá žena v Taliansku promovaná na doktorku medicíny. Dlhé roky pracovala s deťmi, skúmala ich prirodzené správanie, aby im dokázala vytvoriť dostatočne podnetné prostredie. Deti v Montessori škôlkách si neobvykle rýchlo osvojili veľké množstvo poznatkov, boli disciplinované, sebavedomé a pokojné. Aké je tajomstvo Montessori výchovy? Nič zložitého: nechajte dieťa slobodne rozhodovať o tom, čo a akým spôsobom sa bude učiť. Veďte ho, buďte mu podporou, nevyčítajte mu chyby a uvidíte tie magické zmeny v jeho správaní.
Ľudia sa niekedy mylne domnievajú, že Montessori systém vzdelávania je príliš voľný, slobodný a necháva všetko na dieťati. Nie je to ani zďaleka tak. Montessori sa vždy opiera o bohaté skúsenosti svojich pedagógov, ktorí dokážu veľmi citlivo pracovať a reagovať na potreby detí. Stimulujú ich sebavedomie a poznávací proces vhodnými pomôckami a činnosťami. Aké sú teda základné príncípy Montessori?
Dieťa najlepšie vie, čo ho zaujíma
Ak má dieťatko v stimulujúcom prostredí dostatočnú voľnosť pri výbere činnosti, navyše mu je poskytnutý ľubovoľný čas na ich preskúmanie, začne samostatne usmerňovať svoju pozornosť. Jeho sústredenie sa začne stabilizovať a dokáže pri jednej aktivite stráviť dlhší čas. Deti sa dokážu tak pohrúžiť do činnosti, že zabúdajú na okolitý svet. Tým sa učia koncentrácii, trpezlivosti a pracovnej disciplíne.
Pedagóg je uvedomelý sprievodca
Pedagóg nie je ten, čo prikazuje, nariaďuje, organizuje činnosť detí. Je to láskyplný sprievodca „za chrbtom“ dieťaťa, ktorý ho jemne vedie a usmerňuje na jeho ceste za poznaním. Deti pociťujú slobodu, ale zároveň dostatočnú oporu „v pozadí“.

Žiadne nezmyselné súťažné prostredie, ale bezpečie
Montessori metóda striktne odmieta akékoľvek súťaženie a porovnávanie, ktoré vyvíja na deti nezmyselný tlak. Každé dieťatko je iné a zaslúži si byť vedené podľa svojich osobitých daností a schopností. V Montessori škôlkach prevláda tímový duch, ochrana individuality a rešpektovanie osobnosti každého jedného dieťaťa. V deťoch to vytvára pocit bezpečia a zároveň pozitívne rozvíja ich socializačné zručnosti.
Radosť z poznávania a pohybu
Deti sa do Montessori školiek vyslovene tešia. Vedia, že ich čaká ďalší deň plný objavov, smiechu a slobody, kde ich nikto nebude obmedzovať v ich želaniach.
Prostredie a pomôcky vyvinuté pre deti
Montessori prostredie je jedným z kľúčových prostriedkov tejto metódy – všetko, aj po kľučky na dverách, je prispôsobené potrebám a výške detí. Zariadenie je jednoduché, ale účelné. Všetky pomôcky sú príjemné na dotyk, zaujímavé a stimulujú detskú zvedavosť. Všetko má svoje miesto a deti sa tak prirodzene učia organizácii, poriadku. Nenútená disciplína spolu s učebnými rituálmi vnáša do ich vnútra pokoj a psychickú rovnováhu.
Sústredenie na silné stránky dieťaťa, nie chyby

Špeciálne Montessori pomôcky sú vyvinuté tak, aby sa dieťa učilo na vlastných chybách, takže na ne pedagógovia nemusia zbytočne poukazovať a znižovať tak sebavedomie detí. Ak určitá činnosť dieťaťu nejde, pedagóg ho jemne usmerní a zvolí aktivitu primeranú jeho schopnostiam a veku. Dieťa sa učí na základe pozitívnej skúsenosti a vlastnej vôle učiť sa.
Dohoda namiesto príkazov
Vzťah pedagóga a dieťaťa funguje na vzájomne odsúhlasenej dohode. Montessori metódy neuznávajú žiadne príkazy a tresty. Dieťa dosahuje rýchly vnútorný rast, ak je v ňom dennodenne posilňovaný pocit zodpovednosti a samostatnosti. Montessori deti sú zdravo sebavedomé a neboja sa vyjadriť svoj názor, nakoľko sú vychovávané v prostredí plnom bezpečia, kde je dovolené byť sám sebou.